Do you remember these?

bc3c1-img_1431

I think everyone played it in their childhood; memory! As a kid I was pretty good at it! Is it true that kids are better at it than grown ups? I don’t know when I got my first memorygame. Perhaps when I was 5 years old? What I do remember is that I liked most of the pictures. The sun, Babar the elephant and Petunia the goose. But that photo of a boy really scared me and there was that picture of an owl. I didn’t see an owl but a face with black hair!

Ik denk dat iedereen het wel gespeeld heeft toen ie jong was: memory! Als kind was ik er best goed in! Is het waar dat kinderen er beter in zijn dan volwassenen? Ik weet niet wanneer ik mijn eerste memory kreeg. Toen ik 5 jaar was? Wat ik mij nog wel kan herinneren is dat ik de meeste plaatsjes wel leuk vond. Behalve die foto van dat jongetje, die vond ik nogal eng en er was een plaatje van een uil. Ik zag geen uil maar wel een gezicht met zwart haar.

12976-img_1373

I did not only play memory but liked lotto as well. In secondhand shops I still find those lotto and memorygames from the seventies. Some of them have really great drawings.

Ik speelde niet alleen memory maar vond lotto ook leuk. In kringloopwinkels vind ik ze nog steeds, de lotto- en memoryspelletjes uit de jaren zeventig. Sommigen hebben geweldige plaatjes!

5e627-img_1354

80a80-img_1359

a97aa-img_1357

45133-img_1360

Of course, you can still play those games but you can also make great wall decorations with those cards! You just need a canvas, glue and memorycards. I used a 20×20 size canvas. You can use all sizes canvas, depending on the sizes of the cards. Before glueing them on, make a non-glueing version (make a composition ;))! And, use glue for paper so that you won’t get memorycards with lumps of glue.

Tuurlijk, je kunt deze spelletjes nog spelen maar je kunt ook leuke schilderijtjes van de kaartjes maken! Je hebt een canvasdoek nodig, lijm en memorykaartjes. Ik heb een 20×20 doek gebruikt. Je kunt diverse groottes doek gebruiken, afhankelijk van de kaartjes. Leg eerst de kaartjes op het doek (maak een compositie ;)) en lijm ze dan vast. En gebruik lijm voor papier anders krijg je kaartjes met een klont lijm. Heb je geen memorykaartjes of wil je een kant en klaar schilderij? Dat kan, want ik verkoop ze ook! Mail voor meer info.

b3a83-img_1433

215f7-img_1372

One comment

Geef een reactie

