Did I make the right decision?

IMG_3488

I am not sure I did the right thing yesterday. Maybe you can help me. I bought this glass head at a secondhand shop. Liked it immediately but not what was inside the head! It looked like dried seeds or something…. Didn’t know what to make of it but as you know, I like funny, strange, unusual items so of course I had to buy it -but with the intention so remove the stuff inside immediately after I came home! So that is what I did.  I opened the head (sounds like an operation….), removed the stuff and and threw  it in the garbage can. The stuff did smell a lot: the head did not only contain seeds but dried flowers too. Next to do was a washing up and there it is: a lovely glass head for you nice vintage hats and retro headphones!

Ik weet niet of ik gisteren het juiste heb gedaan. Misschien kun jij me helpen. Ik heb dit glazen hoofd in de kringloopwinkel gekocht. Vond het meteen een leuk object, behalve dan het spul dat in het hoofd zat! Het leek op gedroogde zaden of zo…. Ik wist niet wat ik er mee aan moest maar zoals je weet houd ik van gekke, rare, ongewone items dus natuurlijk moest ik het kopen -maar dan wel met de bedoeling om het spul dat in het hoofd zat meteen te verwijderen zodra ik thuis was! Dus dat heb ik gedaan. Heb het hoofd geopend (klinkt als een operatie…), het spul verwijderd en het in de vuilnisbak gegooid. Het spul rook vreselijk: het hoofd bevatte niet alleen zaden maar ook gedroogde bloemen. Vervolgens heb ik het hoofd in een sopje gelegd en daar was ie dan: een mooi glazen hoofd voor je leuke vintage hoedjes en retro koptelefoon!

IMG_3498 IMG_3502 IMG_3504

Well, after I removed al the stuff I surfed on the internet for glass heads (to know more about it) and I found something similar to my glass head! Yes, with the seeds inside! On the website of 1stdibs I read: ‘A very unusual glass head sculpture filled with dried flowers carefully arranged to resemble a Carnivale mask’. (click here) O dear, did I do the right thing? I don’t know the value of the glass head because it was sold but it was marked as ‘very unusual’… Should I have left the head in its original state and go to the ‘Antiques Road Show’? What would you have done when you spotted the glass head with seeds in a second shop?

Nadat ik al het spul in de vuilnisbak had gegooid, ben ik nog even op het internet gaan googelen op glazen hoofden en ik vond een soortgelijk glazen hoofd! Yep, met de zaden er in! Op de website van 1stdibs las ik: ”A very unusual glass head sculpture filled with dried flowers carefully arranged to resemble a Carnivale mask’. (klik hier) O jee, heb ik nu wel het juiste gedaan? Ik weet de waarde niet van het glazen hoofd omdat het verkocht was maar er stond natuurlijk wel: ‘very unusual’… Had ik het hoofd nou in de originele staat moeten laten en er mee naar ‘Tussen Kunst en Kitsch’ moeten gaan? Wat zou jij gedaan hebben als je het hoofd in de kringloopwinkel was tegen gekomen? IMG_3489

2 comments

  1. Ik zou het er ook uitgehaald hebben hoor! En wat heb je er aan om er over na te denken wat het zou hebben opgebracht? Je kunt moeilijk de kliko weer induiken en de unusual manier van vullen weer herstellen…. Nee joh, je hebt het goed gedaan en je bent blij met het lege glazen hoofd, dat is waar het om gaat toch?

Geef een reactie

