Addicted to hexagons

IMG_7892

From granny squares to hexagons is quite a step. I can crochet granny squares almost with my eyes closed but when it comes to hexagons, I’m a beginner again. I tried the African Flower and after a few tries I gave up. I didn’t like the results. So, I surfed on the internet to look for something more…. simple…. And there it was: the granny square hexagon by Fiber Flux! On You Tube she posted an easy to follow tutorial (see below).

Van het haken van granny squares tot het haken van zeshoeken is nogal een stap. Ik kan granny squares bij wijze van spreken haken met mijn ogen dicht maar als het gaat om hexagons (zeshoeken dus), dan ben ik echt weer een beginner. Ik heb de African Flower proberen te haken maar na een paar keer worstelen met haaknaald en draad heb ik dat maar opgegeven. Ik vond het niet mooi wat ik had gehaakt. Dus, het internet op, op zoek naar iets…. simpels… En gevonden; de granny square hexagon door Fiber Flux! Op You Tube heeft ze een makkelijk te volgen instructiefilmpje gepost (zie onderaan).
IMG_7934 IMG_7935

I decided to do three rows (rounds) and then I added a hexagon with a crème colour. So yes, a circle became a hexagon! Now, the next step was to crochet the hexagons together. I like the crochet along method and I have used this method before when I crocheted a cushion. So before I knew it I crocheted a tiny blanket (yes, or a table cloth ;)). For the crochet along method I used a tutorial from Bella Coco (see below)! I did however ‘invent’ my own method because instead of just pull up the loop I make a slip stich one more. Uh? I don’t know if this makes any sense to you but what I actually want to say is: thanks to all the tutorials and my own personal experience I can now crochet my own blanket. So thanks everyone who put their tutorials on You Tube and thanks also Fiber Flux and Bella Coco of course. It’s such an inspiration for me all those fantastic crochet projects all over the world!

Ik heb drie rondjes gehaakt en daarna een zeshoek gehaakt met een crème kleur. Dus inderdaad: de cirkel werd een zeshoek! De volgende stap was het aan elkaar haken van de zeshoeken. Ik vind de ‘crochet along’ methode (aan elkaar haken terwijl je haakt?) het mooist en ik heb deze methode al eerder gebruikt toen ik een kussen haakte. Dus, voordat ik het wist had ik een klein dekentje gehaakt (jaha, of een klein kleedje). Voor de aan elkaar haken methode heb ik een instructiefilmpje van Bella Coco gebruikt (zie onderaan). Ik heb er trouwens wel een eigen draai aan gegeven. In plaats van de twee zeshoeken aan elkaar te haken door een steek er doorheen te halen maak ik nog een extra vaste. Huh!? Wat ik eigenlijk wil zeggen: met dank aan alle instructiefilmpjes en mijn eigen haakervaring, kan ik nu een sprei haken. Dus dank aan een ieder die haar of zijn instructiefilmpje op You Tube zet en dank natuurlijk aan Fiber Flux en Bella Coco. Het is zo’n inspiratie om al die geweldige projecten van over de hele wereld langs te zien komen!

The two tutorials | De twee filmpjes:

Geef een reactie

