Yes, its flea market time!

IMG_8150 IMG_8153 IMG_8154 IMG_8158

Yes, the weather is getting better an that means that it’s flea market time! Last Saturday I put a large bag in my car and drove of to a nearby village. Unfortunately it was raining when I got to the fleamarket but when they opened the market (and of course I was standing at the front…) the sun showed itself! I had already spotted some Arcopal mugs, a Rohe chair and a large West-Germany vase while waiting. The mugs were bought, the chair also but the vase (alas) was damaged. The other vase I had spotted while waiting was sold just as I wanted to pick it up… Well, that is something you have to accept when going to fleamarkets! But… when I bought a small wooden deer and the saleswoman was searching through her money to give me back the change, I spotted a box with Arcopal plates! Never mind the change, I take that as well! To find something like that is really exciting! Yes, I know winning the World Cup Football is more important but to find a box with unpacked Arcopal plates is a highlight in the life of a vintage lover!

Yes, het weer wordt beter en dat betekent dat het rommelmarkt tijd is! Afgelopen zaterdag gooide ik mijn boodschappentas in de auto en reed naar een nabijgelegen dorpje. Helaas regende het toen ik aankwam bij de rommelmarkt maar toen ze de markt opengooide (en ik stond natuurlijk vooraan…) kwam de zon door! Ik had al Arcopal mokken, een Rohe stoel en een West-Germany vaas gezien toen ik stond te wachten. De mokken heb ik gekocht, de stoel ook maar de vaas was helaas beschadigd. En de andere vaas die ik had gezien toen ik stond te wachten, werd net verkocht toen ik het op wilde tillen. Tja, dat is iets wat je moet accepteren als je naar een rommelmarkt gaat! Maar… toen ik een houten hertje kocht en de verkoopster haar geld aan het uitzoeken was om mij wisselgeld te geven, zag ik een doos met Arcopal borden! Laat het wisselgeld maar zitten, ik neem die borden er wel bij! Om zoiets te vinden, is geweldig! Ik weet het, het winnen van het Wereldkampioenschap Voetbal is veel belangrijker maar om een doos te vinden met onuitgepakte Arcopal borden is een hoogtepunt in het leven van een vintage liefhebber!

IMG_8168 IMG_8251

It’s also worth to look in old boxes they put under tables or just lying around the place. I found some cute little deer and a small plate.

Het is de moeite waard om ook in oude dozen te kijken die ze onder de tafels zetten of die rondslingeren op een rommelmarkt. Ik vond een aantal lieve kleine hertjes en een dienblaadje.

Geef een reactie

