On holiday with four vases

IMG_0155

It’s summer and that means: going on holiday! As always we load the car full of clothes, books, plates, shoes, towels and more and travel abroad -this year we went to Germany and Luxembourg. Going on holiday also means I can’t take home a lot of vintage stuff I find in second hand shops in these countries. A couple of years ago I went home with a large vase sitting on my lap. It was the last day of the holiday. When we had a last stop in Hildesheim before driving home I spotted a second hand shop with lots of West-German vases. I think I bought about four or five vases and sitting between my purchases we drove home…. This year I bought four vases. I wanted to buy more -of course- but that was not an option. Luckily the vases found a place in the clothes bag.

Het is zomer en dat betekent: op vakantie! Zoals altijd laden we de auto vol met kleren, boeken, borden, schoenen, handdoeken en meer en vertrekken naar het buitenland -dit jaar zijn we naar Duitsland en Luxemburg geweest. Op vakantie gaan betekent ook dat ik niet veel vintage spulletjes die ik in tweedehands winkels vind in die landen, mee naar huis kan nemen. Een paar jaar geleden ben ik naar huis gereden met een grote vaas op mijn schoot (nee, ik reed niet, ik was de passagier ;)). Het was de laatste dag van de vakantie. We hadden nog een laatste stop in Hildesheim toen ik een tweedehands winkel spotte met heel veel West-Germany vazen. Ik heb geloof ik vier of vijf vazen gekocht en zittend tussen mijn aankopen zijn we naar huis gereden… Dit jaar heb ik vier vazen gekocht. Ik wilde natuurlijk wel meer kopen maar dat was niet echt een optie. Gelukkig vonden de vazen een plekje in de kledingtas.

IMG_0167

The large vase is now one of my favourites. I bought it in Bitburg and I am really pleased with this purchase! It fits perfect with some of my other vases.

De grote vaas is nu een van mijn favorieten. Ik kocht m in Bitburg en ben erg blij met mijn aankoop! Hij past precies bij een aantal van mijn andere vazen.

IMG_0154 IMG_0184

We don’t know where to go on holiday next year. But maybe we should considering buying a large trailer wagon….

We weten nog niet waar we volgend jaar op vakantie gaan. Misschien moeten we overwegen een grote aanhangwagen te kopen…

Geef een reactie

